Mit nr 1: Otwarte oznacza po prostu wolne
Fakt: Otwarte oznacza prawo do swobodnego pobierania, edytowania i udostępniania materiałów, aby lepiej służyły wszystkim studentom
Mit nr 2: Wszystkie OER są cyfrowe
Fakt: OER przyjmuje wiele form, w tym druk, cyfrową wersję, audio i inne
Mit nr 3: „Dostajesz to, za co płacisz”
Fakt: OER można wytwarzać także w wysokiej jakości z zachowaniem standardów jak w tradycyjnych podręcznikach
Mit nr 4: Prawa autorskie dla OER są skomplikowane
Fakt: Licencjonowanie otwarte ułatwia wykorzystanie OER w sposób swobodny i legalny
Mit nr 5: OER nie są trwałe
Fakt: Obecne modele rozwijają się w celu wspierania trwałości i modyfikacji OER
Mit nr 6: Otwarte podręczniki nie mają wsparcia
Fakt: Otwarte podręczniki często mają wsparcie, a jeśli nie, OER może zapewnić dodatkowe pomoce
Mit nr 7: Moja instytucja nie jest gotowa na OER
Fakt: Każda instytucja może zacząć od małych kroków w kierunku tworzenia OER, ma to wpływ na uczniów